Bola Sepak

Berita Bola Sepak | Dunia Bola Sepak

Keputusan Separuh Akhir Kedua Piala Malaysia 2009

Posted by bolasepak on October 31, 2009

Update: Negeri Sembilan mendahului Terengganu 1-0 hasil jaringan Mohd Zaquan Adha pada minit ke-9.

Negeri Sembilan menambah satu lagi gol pada minit ke-17 juga menerusi Zaquan Adha untuk menjadikan kedudukan 2-0.

Terengganu berjaya merapatkan kedudukan 2-1 pada minit ke-34 menerusi Khairul Izwan Khalid.

Di KANGAR, tuan rumah ketinggalan 0-1 apabila Kelantan berjaya menjaringkan gol pendahuluan pada minit ke-26 menerusi Norfarhan Mohamad.

Negeri Sembilan terus mengukuhkan kedudukan apabila berjaya menjaringkan gol ketiga menerusi Hairudin Omar pada minit akhir separuh masa pertama menjadikan kedudukan 3-1 sebelum rehat.

Norfarhan Mohamad sekali lagi menggegar gawang Perlis pada minit ke-54 untuk menjadikan kedudukan 2-0 memihak Kelantan dan mengukuhkan kedudukan untuk ke Final Piala Malaysia 2009.

Perlis berjaya menjaringkan gol pertama untuk menjadikan kedudukan 1-2 masih memihak Kelantan atau 1-4 secara aggregat. Gol Perlis dijaringkan oleh Firdaus Fauzi pada minit ke-69.

Norfarhan mencatat jaringan hatrik apabila berjaya menjaringkan gol ketiga Kelantan. Kedudukan 3-1 untuk Kelantan.

DUA aksi Separuh Akhir Kedua Piala Malaysia 2009 berlangsung malam ini (31 Oktober 2009). Perlawanan separuh masa pertama menyaksikan kedua-dua pasukan pelawat mendahului tuan rumah untuk mencerahkan peluang ke Final Piala Malaysia 2009 di Bukit Jalil minggu depan.

Negeri Sembilan mengatasi Terengganu 3-1 di Kuala Terengganu menjadikan Aggregat semasa 4-1. Manakala di KANGAR, Kelantan mendahului 1-0 pada babak pertama untuk menjadikan kedudukan aggregat 3-0.

Keputusan Separuh Akhir Kedua (Full Time):

Perlis 1-3 (0-1) Kelantan

Terengganu 1-3 (1-3) N.Sembilan

Keputusan Separuh Akhir Pertama (Klik Di Sini):

Kelantan 2-0 Perlis (Video)

N. Sembilan 1-0 Terengganu (Video)

Klik di sini untuk keputusan penuh perlawanan
Jadual Separuh Akhir Piala Malaysia 2009

37 Responses to “Keputusan Separuh Akhir Kedua Piala Malaysia 2009”

  1. […] Keputusan Separuh Akhir Kedua Piala Malaysia 2009 […]

  2. kelate ngeri beasar pada hangpo perlis sedar ckit said

    kita g final thn ni

  3. fanatik qlate said

    nate sek perlis pekong bedil. bengong penyokong perlis.tok leh tima kekalahan

  4. anak jati nogri said

    caya lah nogri..pasukan yang satu2nya tak ponah tewas..harap media beri cerito yg best2 pasal nogri,selamo nie asyik cito yg mencairkan semangat penyokong jo,,kali ni kito kasi ganyang kijang 7 nov niee..hoben jang hobengg!!!

  5. are_peace said

    kito tgk sek klate,lagu mano bilo kalah…samo tak sek perlis…

  6. klate B said

    Kepada Fanatik Qlate, tok baik nyumpoh gitu, maso kito kaloh dulu, ore2 kito ngamok jugok nyo, bilo kito mene, panda pulok nok maroh ke orang…..

  7. man said

    elek r….penyokong klate pown same gak…. dak yoh nk ngate kokrang r… tngok gane reaksi bla klatan kaloh kekg…. bako kete polis harus…..

  8. wawan said

    Gomo Kelate gomo.ngori 2..make sedak bkit jalil …hahahah

  9. fanatik qlate said

    timo atas nasihat kelate b tapi kawe tgk td memang penyokong perlis kurang ajar ar.silap main d kelate gojoh jugak pemain terutama nizarudin koya……………

  10. fanatik qlate said

    nasihat sek ganu mlm ni wat kepok lekor byk g jual d stadium bukit jalil masa kelate main.sambil2 tu sokong la sek kelate main.ko guano.biar piala wak blk pantai timur

  11. Jgn Tegur said

    “menang kalah tu adat permainan…sama je semua.kalo malaysia main xde kualiti,apa la maknanya piala malaysia tu..peace!”

  12. budak pilah said

    Dok rok chetong Kelate….keno bahe pulok la lepah nie di bukit jalil..ambo nasihat..toksah maghi ramai2..laaa bazir pitih jaaa..tengok tv sudoh.. kalu nok sokong pun biar ore kelate di Kl yg maghi tengok…ambo takut pecoh pulokk kaunter tiket serupo di Kb minggu lepahh…hehehe..jange marohh..bey.. matpilah

  13. are_peace said

    wak blk kepok je la sek pantai timur….jange dok bako kete polis lgi..taku bas sek kito kena bako

  14. sokong sokmo said

    x pyh la nk main ngata2,penyokong mana pun supa jah.sek ganu dok ngata ko ore,kaba2 puak dia pekong jgk btl air,dgr2 kena denda doh.guana man,demo kot pekong btl air?btl jgk kato fanatik qlate,klu nk g bkt jalil,bwk byk wei kepok gote,bele2 sokong klate,wkl pantai timur.krg2 g tgk norfarhan main ko.ada jgk wkl ganu,wlupun ganu doh out.

  15. wokyoh_KB said

    jolo doh…sek klate bereh jah…..

  16. Pntai timur said

    Pasni jgn ada gaduh dah kt bkt jalil klntan vs N9..hdup bola

  17. Pntai timur said

    Jgn ingt ank buah nik aziz xpndai main bola..hdup tok guru..doa dri mu amt d hrapkn

  18. budak jolobu said

    den dah kobar nogorisombilan kompom monang bosar…….
    skuad rusa tundukkan skuad penyu 3-1
    lopeh ni,siap lah skuad kijang
    skuad hobin jang hobin nak mongamuk pulak

  19. alien said

    wuaha.malu la puak nagori nehh..
    xkaba piala fa kaloh doh ko klate..
    mimpi lagi nk mene deh..
    kito pakat gi blako bukit jalil..

  20. bakhtiar said

    GASAK KIJANG WEI
    JANGAN LUPO BAWAK BOM

  21. are_peace said

    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009
    NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009

  22. fanatik qlate said

    koya la hafiz tu mainan tok main lg kato sek dio menang doh.kalu nok tulis n9 menang pun tulis kali sudah la wei….

  23. pokmak red warriors said

    xsoh duk baloh gak..kito nati tgk jah sabtu nih..
    sep kito wat rilek jah.biar la sep dio nok koya mene pom.
    sep kito low profile..pakat gi rama bukit jalil..
    “GOMO KELATE GOMO”..

  24. Pak ya said

    Tahniah skuad kelantan dan n9…perlawanan akhir piala malaysia yang ditunggu seluruh peminat bolasepak di tanahair..kejaguhan kelantan dalam kempen kali ini tidak perlu dipertikaikan lagi apatah lagi setelah menjinakkan singa utara di kangar baru baru ini..mengikut rekod, kelantan adalah antara pasukan yang tidak pernah mendakap piala malaysia sebelum ini dan kali terakhir layak ke final pada 39 tahun lalu..satu tempoh yang cukup menyeksakan dan ingin dilebur dalam final kali ini…harapan penyokong sang kijang pasti tinggi pada waktu ini dan inilah saat yang dinantikan oleh mereka..bagi n9 pula pernah mendakap piala malaysia 1 kali dan jurangnya juga agak jauh iaitu pada tahun 1948..percubaan kali tiga dalam final abad ke 2000 setelah kempunan dalam aksi final 2000 dan 2006…laluan ke final yang agak bergaya dengan kemenangan mutlak dan ia juga mampu menjadi azimat untuk keluar sebagai juara dalam perlawanan akhir kali ini..game 50-50..sama kuat sama hebat….tahniah untuk kedua-dua pasukan.

  25. miji86 said

    XSOH DUK KECEK BANYOK LAKO LA…..
    KELATE KO,NEGERI 9 KO,KITO PAKAT TGK SAPO HOK PEGE PIALO MALAYSIA.
    PASTU KALU NK BUAL GAK,BUAL LA…
    GOMO KELATE GOMO…..

  26. john said

    **** la kelantan…
    tmpt sndr bakar kete polis plak 2…
    bile dtg tmpt org dpt la pemblsn….
    bile ramai jd berani…
    bile sikit jd penakut…
    penyokong xgnas konon…
    mkn budu jadi buduh

  27. Pak ya said

    rileks brader john…
    hormat la org lain…

  28. mat yie sdak said

    …… mat john..ado depe mato ni aku katok lama dh..xpuah ati ko bro??

  29. hafizn9 said

    ok lah fanatik qalate,kawe tulis ko mu
    KELANTAN KALAH
    KELANTAN KALAH
    KELANTAN KALAH
    KELATAN KALAH
    KELATE DO MENE>>>

  30. fanatik qlate said

    ****e hafis nga john …………………… waso sek n9 pero ****.ternak ****.
    Aku mintak sek mu kalah ari sabtu ni. ***e john nga hafis

  31. fanatik qlate said

    kawe skng demo mat yie kalu john ada depe kawe kawe pon nak timbuk waso sialan, waso anak buah kj. **** kj=john=**** nyodok. g mampus la sek n9

  32. fanatik qlate said

    rusa bertopengkan ****. aku harap awok mu kalah berat sbtu nih…..waso ****, bengong, nate ******* hafis nga john. hambik ko pukulan dr aku . mu sama nga nabil pkla diri padahal diri tak sedar ke diri

  33. hafizn9 said

    sori la bro…
    fanatik qlate…sori k…

  34. hafizn9 said

    x baik marah2 fanantik qlate,
    kita sesama Islam x baik macam ni..
    kawe mintak maaf deh…

  35. mr dj said

    ok fine.wahai cik hafis n9…fntk kelate

  36. Pak ya said

    Analisis final….
    Dijangka kelantan akan memanfaatkan sepenuhnya indra putra untuk merencana bahagian serangan dimana norfarhan juga akan lebih melakukan peranan untuk menyerang di bahagian sayap pasukan kelantan..che hishamuddin pula akan bergerak di bahagian tengah pasukan kelantan untuk masuk ke dalam kawasan petak penalti n9..jentera pasukan kelantan akan lebih tertumpu di bahagian tengah sebagai senjata utama mereka untuk menyerang..indra putra, norfarhan dan che hishamuddin cukup berbahaya di kawasan ini…jika 3 pemain ini kurang konsisten di aksi final agak sedikit merencatkan jentera utama pasukan kelantan…di bahagian pertahanan kelantan dilihat agak kebal dengan adanya halim napi..pengalaman yang luas mampu menjadi sandaran kepada bekas penjaga gol n9 itu..cuma barisan 4 pemain pertahanan dilihat agak kurang konsisten untuk menghadapi barisan tengah yang agak mantap negeri sembilan..mereka bukan sahaja berhadapan dengan dua flanker yang terbukti kemampuannya sebelum ini…gandingan rezal zambery dan idris karim juga sudah terbukti cukup tenang mengawal bahagian tengah n9…ditambah dengan kepantasan zaquan dan kebijaksanaan hairuddin omar membuatkan barisan pertahanan kelantan menjadi tumpuan dalam perlawanan akhir kali ini…disinilah sedikit kelemahan pasukan kelantan yang harus diberi tumpuan…dari segi pengalaman kedua2 pasukan sudah merasa aksi di peringkat tertinggi seperti ini..sekian

  37. nana_qlate_da winner said

    pakat doa blako bia klate mene…
    x leyh 3-0
    5-1 pown x po…
    harapan owg klate… hrpn tok guru kami… bia klate mene…. insyaallah…
    buat yg terbaik geng2 klate.. pkat gocoh geng2 n9 5-0….

    “go-more klate go-more”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: