Bola Sepak

Berita Bola Sepak | Dunia Bola Sepak

Kelantan, N Sembilan ke Final Piala Malaysia 2009

Posted by bolasepak on October 31, 2009

Final Piala Malaysia 2009 - Kelantan vs Negeri SembilanKELANTAN melakar sejarah dalam kejohanan Piala Malaysia apabila berjaya melangkah ke perlawanan akhir buat kali pertama sejak 1970 selepas menundukkan Perlis 3-1 pada aksi separuh akhir kedua di Kangar, malam ini menjadikan kedudukan aggregat 5-1 buat skuad The Red Warriors itu.

Pasukan dari Pantai Timur itu akan bertemu Negeri Sembilan pada perlawanan akhir selepas skuad Rusa berjaya menewaskan Terengganu 3-1 (aggregat 4-1) dalam satu lagi aksi Separuh Akhir di Kuala Terengganu.

Mohd Norfarhan Mohamad muncul wira Kelantan selepas penyerang pasukan pelawat itu menjaring hatrik untuk menjulang skuad Sang Kijang ke pentas Final yang dijadual berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, 7 November depan. (Video)

Manakala Negeri Sembilan menundukkan Terengganu 3-1 hasil jaringan Mohd Zaquan Adha pada minit kesembilan dan 17 serta gol sumbangan Hairudin Omar minit ke-45. (Video)

Gol saguhati Terengganu pula dijaringkan oleh Khairul Izwan Khalid pada minit ke-34.

Kejayaan melangkah ke final adalah yang ketiga bagi Negeri Sembilan sejak tahun 2000.

Pada aksi Final Piala Malaysia 2000, Negeri Sembilan tewas 2-0 di tangan Perak manakala pada Final 2006, Perlis menggagalkan impian Negeri Sembilan untuk muncul juara selepas Singa Utara itu menang 2-1 pada perlawanan akhir tersebut.

135 Responses to “Kelantan, N Sembilan ke Final Piala Malaysia 2009”

  1. klate B said

    kawe nok klate jupo ganu, kiro maing saing2..

  2. fanatik qlate said

    kita g fiinal .sejarah telah berlaku.insyaallah sek kita juara thn ni

  3. darkh77 said

    Pengadil cam ******. bek trg pung maing cam bdok tadika…aku dok kira,taun ning pakat sokong klate blake!!!wat cukup sume negeri pata timur rasa blake piala kebangaan malaysia..gomo klate gomo.mapuh rusa anjing!!

  4. are_peace said

    penyu nangis sampai banjir nganu…

  5. fanatik qlate said

    bagus sek ganu mari kita sama2 sokong kelate.biar piala ni wak blk pantai timur.n9 cara tabal sultan dio jah.bo la main bolatuh.

  6. fanatik qlate said

    kelantan akan hapuskan kemengan rusa.tunggu la sek mu d bukit jalil 7hb ni.aku minta doa harap kelate menang

  7. fanatik qlate said

    n9 x=rusa =anjing.sesuai dgn gelaran natetuk sek n9.ha4

  8. Rusa Berbisa said

    T’ganu dah kalah trima je lah. wat pa nak maki team lain….Hoben Jang Hoben!!!!

  9. budak pilah said

    Do rok chetong Ganu… Rusa akan baham Kijang pulok di bukit Jalil… Demo kalu nok maghi Bkt Jalil, dinasihatkan bawok bekal kropok banyak2…kalu nok pekong pun dengan kopok la jangan ngan botol air nayo ko player..hehehe. Ha..tok guru tu lemah lembut tapi sek demo tengok bola smpai kaunter tiket pun buleh pecoh..keto pun punoh. orghe ko apo nie?

  10. nogoi 9 said

    sedia gempur kelantan

  11. nogoi 9 said

    kelantan akan nangis kat stadium

  12. nogoi 9 said

    negeri 9 seranggggggggggggggggggggggg

  13. nogoi 9 said

    mesti menang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. nogoi 9 said

    kelantan jangan mimipi nk juara
    ini negeri sembilan lah pakat ramai2 kalahkn keeeeeelantan

  15. alien said

    koya la sek nagori kato nok wak balik piala ko rajo..
    jange dok janji weh..
    takut nti kaloh msk ijn xpasal2 ..
    tabal hok lain plak..

  16. peteh2.. said

    sek kelate jgn bimbang… awok2 ganu nk send 59utir bas gi sokong sek deme….. pah2 habis main kite pakat gojoh la n9.. ke guaner??
    kembor n9 2 awok2 kelate jgn usik.. hok 2,trg tempoh doh…

  17. sek qlate said

    jge tkut sek kto…
    kito lawe n9 2..sek dio bukenyo kuat sgt..ari 2 kaloh doh..

  18. bakhtiar said

    BINATANG PENYU TELUR KECIK SUME
    KENA PIJAK DENGAN RUSA HANCUR BERDERAI
    SUDAH KALAH BOLEH NANGIS SELALU
    PLAYER SUME MAIN MACAM KAYU
    HAHAHAHA…

  19. kije said

    ni sekor lg,koya je lbh.hei nagoi9,mu ingt team mu main dgn tunggul kayu ko,sng2 mu nk piala nk buwi ko raja.main dlu br kecek,buat busuk mulut jah.

  20. fanatik qlate said

    bnatang nogoi9 nga,budak pilah anjing tak supo rusa.tapi rusa berupakan anjing main tok lah mano.hina tok guru.ingat la wei tok guru lebih baik drpada mb sek mu .kelantan pasti menang.thn ni thn kelate n9 tok soh mimpi nok wat blk piala lah…..

  21. kijang sebarang kijang, said

    kijang bkn sebarang kijang,kijang ney kuat sengoti,
    xdop sejarah kijang baham singa,3-1 plop tu nya bui…
    n9 mu tunggu la 7 aribln,kijang xsabar dh duk nati..
    gomo sek kito gomo…gomo biar sedap kali ning…..

  22. budak pilah said

    Fanatiq : Ruso nie jauh lebih comey drpa Kijang. Kije nie..huduh sikit jer drpd anjing..hehehe Toksah nak koya laa.. Kito tengok la tanduk ruso akan merodok dan memburaikan perut kijang yg seakan2 anjing itu. hahahahaaa benggong laa..

  23. hafiz N9 said

    orang kelantam ni smuo sembang bosar jo….. ari 2 N9 menang kat kelantam pun wat rusuhan lagi teruk dari malam td. kelantam lagi x le terima kekalahan…. sabtu ni kalah lagi jangan bakar stadium bukit jalil lak………. malam td pun gol nasib sebab 2 gol kena pertahanan perlis……. NEGERI SEMBILAN JUARA PIALA MALAYSIA 2009….

  24. smpg s'ban said

    salam.kepada semua (pemain/pengurusan/FAM/keselamatan/pengadil/PENYOKONG)kedua-dua belah pihak diharap dapat mainkan peranan dan kawal perasaan secara rasional dan jangan EMOSIONAL! Let’s Enjoy the game!harap dapat buka lembaran baru untuk naikkan mutu bolasepak Malaysia. kito nak nengok anak2 malaysia tempatan beraksi dgn baik.

    p/s: negri sembilan, duduk bawah payung Yam Tuan, namo bandar ehh seromban, Adat perpatih kito togakkan!!

    p/s: hok kelate!kito tgk samo2 tp jange jadi gedebe takot puak2 kawe mari tey!!

  25. mubongok said

    sek klate, sek ganu support..sek N9, sek peminat rita rudaini suport…huhuh..kito nati tgk la..ruso de ko nok tanduk kije..ko keno tende dulu ko kije…

  26. ganukiter said

    idop pata timur….awok ganuuu tetap doakang kejayaang kelantangg……… ganu dahh peteh parokk kembor 2 smalang…

  27. darkh77 said

    Cakak besor sek N9.geng2klate pakak likung je puok N9,kecut telor..Go Klate Go.Awok2Trg sokong set klate blake!!!

  28. fanatik qlate said

    koya hafizn9nga budak pilah …bajet rusa nok sendot kije.ingat aku letak bom kat kije tu.silap2 ari bln masa rusa nak sendok kije netup rusa. ingat kije duk bawah tuk guru mu duk lah bawah payung sultan mu tu .silap2 balik tgn kosong n9.padang mukaaaaaaaaaaaa.

  29. sarah said

    kesian dah kalah baru nak sokong team lain..ahahah sadisnyer..kelantan sila makan budu 10 gantang nak naik stamina ok!ahahahahah..penyu sila berenang jauh2 ok!

  30. sarah said

    kelantan sila tukar cara berpikir ok!jgn lepas nih kalah pakat ramai2 buat rusuhan..kesian..patot tak maju2..baru sekalai masok final dah menggelabah..bd undi pos ka apa ka ko pedulik apa janji n9 maju.

  31. Rusa Berbisa said

    Fanatik Qlate jgn nk kurang ajar…Jgn cmpur adukkn politik dgn sukan. Smpai bila Liga M nk maju kalau mentaliti kelas ketiga mcm ni berterusan.Sukan patut dianggp sbg satu alat perpaduan, bkan nak maki orang politik!

  32. Pak Ngah Junoh said

    Semoga Kelantan menjadi Juara untuk Piala Malaysia 2009. Insya’Allah… Kelantan 3 – N.Sembilan 1.

    Kita pakat maghi awal ke stdium. Ado bermacam2 acara termasuk dikir barat pada 7hb nanti.

  33. Ganu Kite said

    Geng2 teganu sekalian, kita pakat sokong kelate pulok, lepas ni pakat gilir2 ah Piala Malaysia, biar lekat kat negeri pantai timur aje la, dok soh beri ke nlain doh la.. dok kira la guane,tahun ning pakat sokong klate blake! wat cukup sume negeri pata timur rasa blake piala kebanggaan malaysia.. Peteh Peteh Gomo Kelate Gomo!!!…

  34. zam5245 said

    yahoo n.sembilan g akhir.

  35. zam5245 said

    ore ngori s.bilan mari kite somua sokng neegori s.bilan..bia kelate kaloh besarr punya…besar punya..

  36. zam5245 said

    qlate lu kalh 1-0….saabtu ni n.sembile akn cipto sojaroh………………..

  37. kelantanFC said

    Syabas Kelantan.. “GOMO KELATE GOMO” Gomo sampai dapat Piala…..

  38. woh cerry manis said

    SARAH,mung jgn nk ngato negeri kelate,aku raso n.9 tu hok x maju2.gini lah xsoh kecek banyok la.kito tggu final nanti,team mano hok layak mene.(semestinye kelate).haa nih,kan kito pakat tgk penyokong mano paling rmai.semestinye gelombang merah akan melanda bukit jalil.
    tggu teriok la set2 mung d bukit jalil nuh..rusa akan dijekkk oleh kijang.

  39. guess said

    kelantan akan jd juara…

  40. tokbali said

    klate forever.. n9 terkubur..

  41. klate ok said

    kelantan pasti bleh punya…. main molek deh jgn hampakan peminat… aq dokan semoga thun nie piala tu jtuh ke tgn klantan dan sekli gus mencipta sejarah baru…..

  42. budak pilah said

    Bor la politik nie wehh.. kawe sokong tok guru jugok.. Tapi bab bola nie..Negeri Sembilan lebih berhak menjadi Juara Piala Malaysia berdasarkan pretasi sebagai pasukan yg tak terkalah lagi setakat nie..hehehe.. tak po sok kito jumpo kek Bukit Jalil. Tapi kok raso tak nak menyosal lebih baik x yah datang. Tengok kek TB yo..bukan apo takut datang jauh2 bawak balik tolo yo…ishh..ishhhishh

    p/s duo-duo jersey merah laa.. sapo yg patut mengalah?

  43. ore jeli said

    budak pilah,

    prestasi xleh wat ukuran dah skrg jang.
    masa fa cup, kelantan kalah di kb tp menang di paroi.
    selangor jauh lebih kuat dr trengganu pun kalah ngan tganu.
    begitu jgk tganu ngan ns. sll nyer ns kalah jer.. tp semi br ns plk yg menang. perlis kelate pun sama. perlis lagi kuat dlm liga, tp piala malaysia kalah jgk. apa pun hidup bola kita kan jang. mudah2an bola malaysia maju lps ni, lps ni malaysia nak jumpa uzbekistan plk tuk piala afc…sama2 kita sokong malaysia ya.

  44. pokmak red warriors said

    INSYAALLAH kelate mene tahun nih berkat doa tok guru kito..
    sep kito wat rilek jah.lork ko sep dio jah nok kecek hudoh..
    “GOMO KELATE GOMO”..
    bia penuh stadium bkt jalil nga sep klate.

  45. Marang United - MU said

    ….aperpung berhati2 di jalanraya……….mari tengok bola… jgn tengok aduhhhlaaaa……Baik penyokong N 9 maupung N 0 ….. jgn kite berbalah krn bola…… dah kalah terima je la…tahung depang ader lg…beri sokongan utk kemajuang BOLA TEMPATANG…. selamat berjuang kaliang…..

  46. Marang United - MU said

    siapa skor gol utk kelantan dan n9 ke final???? org kedah ke..? peneng? selangor? johor?……….

  47. sarah said

    sudah la penyokong kelantan pegi balik makan budu laa semua harapkan pemain luar jer org kelantan semua tak bleh harap la tau buat rusuhan je nanti bila kelantan kalah jgn pakat ramai2 bunuh diri plak.akakak..sila la kelantan datang..biasa aa org2 kelantan rajin merempat kat tempat org..biasa laa negeri mundur ..kesian lou deh…ahahahah

  48. kije said

    apo mu susah klu ore ktn merempakpun,ko kekoh **** pok mu?

  49. Pak ya said

    Tahniah skuad kelantan dan n9…perlawanan akhir piala malaysia yang ditunggu seluruh peminat bolasepak di tanahair..kejaguhan kelantan dalam kempen kali ini tidak perlu dipertikaikan lagi apatah lagi setelah menjinakkan singa utara di kangar baru baru ini..mengikut rekod, kelantan adalah antara pasukan yang tidak pernah mendakap piala malaysia sebelum ini dan kali terakhir layak ke final pada 39 tahun lalu..satu tempoh yang cukup menyeksakan dan ingin dilebur dalam final kali ini…harapan penyokong sang kijang pasti tinggi pada waktu ini dan inilah saat yang dinantikan oleh mereka..bagi n9 pula pernah mendakap piala malaysia 1 kali dan jurangnya juga agak jauh iaitu pada tahun 1948..percubaan kali tiga dalam final abad ke 2000 setelah kempunan dalam aksi final 2000 dan 2006…laluan ke final yang agak bergaya dengan kemenangan mutlak dan ia juga mampu menjadi azimat untuk keluar sebagai juara dalam perlawanan akhir kali ini..game 50-50..sama kuat sama hebat….tahniah untuk kedua-dua pasukan.

  50. Marang United - MU said

    2009 – n9 mungkin tuah angka 2009
    kelantan pula..lenyapkan penantian 39 tahun……………..

    Perlukah terus begini?????????

    Bas, Kenderaan Penyokong Kelantan Dakwa Dirosak Penyokong Perlis

    KOTA BAHARU, 1 Nov (Bernama) — Lebih 10 buah bas dan puluhan kenderaan lain milik penyokong Kelantan yang menyaksikan perlawanan separuh akhir kedua antara Kelantan dan Perlis di Stadium Utama Negeri, Kangar, malam Sabtu trauma apabila kenderaan mereka rosak gara-gara tindakan liar didakwa dilakukan penyokong Perlis

  51. Marang United - MU said

    Mereka mendakwa bas dan kenderaan lain itu dibaling pelbagai objek seperti batu besar, lastik, telor busuk dan kayu sehingga memecahkan cermin kenderaan termasuk kemek pada kejadian yang berlaku ketika perlawanan hampir tamat dan berlanjutan sehingga ke jalan keluar dari Kangar.

    Berikutan itu lapan pemilik bas telah membuat laporan polis di Balai Polis Gurun, Kuala Muda, Kedah pada pukul 2 pagi ini kerana khuatir keselamatan mereka dan penyokong Kelantan yang berada di dalam bas.

    “Kami kerugian besar apabila hampir 10 buah bas ini pecah dan retak cermin serta ada penyokong yang cedera di mata kerana serpihan kaca.

    “Kenderaan kami dibaling pelbagai objek bermula di perkarangan stadium sehinggalah melepasi Kangar yang peminat tunggu sama ada di jejantas dan bahu jalan untuk membaling objek,” kata seorang pemandu bas, Zulkifli Yusof, 45, kepada pemberita di pekarangan Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baharu di sini.

    Zulkifli berkata mereka terpaksa mendapatkan bantuan polis bagi mengawal bas penyokong Kelantan itu tetapi mendakwa ia gagal menakutkan penyokong Perlis yang seperti “naik hantu” ekoran kekalahan pasukan mereka.

    “Kami dibaling batu semasa di stadium lagi sehingga ada yang cedera dan dihantar ke hospital termasuk seorang kanak-kanak lelaki berumur lima tahun yang cedera parah di bahagian kepala,” kata Zulkifli.

    Seorang lagi pemandu Mohamad Azuan Hamid, 28, menganggarkan kerosakan basnya melebihi RM3,000 apabila beberapa bahagin cermin pecah dan retak manakala beberapa tempat di bahagian badan bas kemek.

    “Saya tidak pernah alami keadaan takut seperti ini dan lihat penyokong Perlis seperti naik hantu cuba memukul dan merosakkan kenderaan kami,” katanya.

    Beliau dan rakan-rakannya akan menuntut kerugian itu daripada Persatuan Bola Sepak Perlis.

    “Kami tidak boleh menuntut insurans atas perkara itu dan kami terpaksa menuntut kerugian ini kepada Persatuan Bola Sepak Perlis,” katanya.

    Sementara itu seorang pemilik kenderaan jenis Nissan Sentra turut mendakwa kenderaannya rosak teruk selepas dibaling batu dan ditendang penyokong Perlis ketika di stadium.

    “Encik tengoklah kenderaan saya itu yang rosak teruk seperti cermin pecah dan badan kereta saya rosak. Siapa nak tanggung kerosakan kereta saya ini,” katanya.

  52. Marang United - MU said

    hindari panatik kertelaluan…. jagai budaya kiter….. .. bukan semua hy segelintir tetapi bakal merosakkan blaker…..

  53. sempoi~~ said

    X perlu ler nk mengata antara 1 sama lain….yg pasti, tunjukkan kehebatan masing2 pd hr prlawanan nnt…jgn ler dok mengutuk mana2 pihak..e2 cara org yg X professional & X elok d amalkan….sbg rakyat Malaysia spatutnya kita mnyokong industri bola sepak kita..sama2 kita mnyokong Perlawanan Akhir Bola Sepak antara Kelate vs N9….chayo’

  54. mubongok said

    sarah..kito tgk jah sabtu ni..x yoh kecek banyok..baik la ado oghe klate di negeri lain..kalu dok gak, dok penuh nga bangla..vietnam jah..mu tgk la negeri mu sediri..dok kijo nilai 2 oghe mano? bangla kijo kilang, sek jang dok uli telo…huarghhh

  55. woh cerry manis said

    wei la sarah,pok2 kelate x glo lg sapa nk bunuh diri nah kalu kaloh.masih ado iman lg lako.
    Rmai pemain luar pun dakpo la gj bayar bagus..sbb tu dmo2 tu nk main team kelate.
    mung beso mari ko kelate ya ryt kelate mundur tuh..acu mari gak…
    kalu mung nk mari kelate,mung ryt bilo ,pah plet keto no brp,sene aku pekom dgn botol budu.
    mung tu hok kesian,main dok lg sibuk nk pakoh set2 klate..takut kaloh la tuh..
    “gomo kelate gomo”….

  56. woh cerry manis said

    budok pilah,team kelate la hok patut paka jersey meroh…
    kelate dgn kalor meroh xleh dpisohkan…
    sbb tu ore paggil set kelate “red warriors”…

  57. anak jati nogri said

    idup nogri ,kito buek gulai lauk kijang malam sabtu nie….kito tgk jo sapo monang hari sabtu nie…nogri meneruskan rentak cemerlang tanpa kekalahan….hoben jang hoben

  58. budak pilah said

    hehehe..berkokok diluar gelanggang tak ada guna. Siapkan jagoan anda, bolanya satu tapi semangatnya seribu. Gelanggang dah disiapkan, bukit jalil tempat bertarung, ayuh teman dan lawan, kita saksikan perlawanan terhebat ditahun ini, adakah sikijang akan bermaharaja lela atau alah dirobek dek rusa berbisa. Aduh malangnya kijang tak bertanduk, kelebihan si rusa untuk merunduk namun apa pun yg akan berlaku..yang kalah tidak akan jadi abu dan yang menang tidak akan jadi arang. Kerana kita adalah sekeluarga..cuma berlainan daerah dan dialek bahasa..kita rakyat Malaysia. Sebangsa dan seagama. Takbirrrrr…

  59. john said

    kelantet brani sbb ramai…
    bile dtg tmpt org jd takut…
    kate penyokong xgans la…
    ….tmpt sndiri smpai bakar kete polis….
    jgn ckp je lbh…
    ingt mkn budu 2 jadi pandai sepak bola…
    mkn budu jadi buduh……..

  60. sarah said

    sudah la kalo korang punya transport kene buat org korang tuduh mcm2 korang cakap mcm2..kalo time korang buat hal senyap plak dah!sudah la kelantan oi!stakat baya gaji mahal kat org sebab tuh laa siap jual negeri..patot negeri miskin..kalo semua ada iman lagik tak la sampai buat hal..pikir sendiri la kelantan oi!stakat bertopengkan agama tapi tak buat amalan tak guna gak!stakat gelar red warriors takde gune la kalo berape tahun korang dok kat belakang jer

  61. SB KLATE said

    Wei n9..jgn sapa n9 jd n10 sek klate blasoh..hahahahahaha..dgr tuh sarah….hahahahahahaha!

  62. SB KLATE said

    ko guano john????sedap namo demo…JOHN….hahahahahahaha!

  63. sarah said

    sudah la weh ko pi baya utang2 kelab korang dulu baru boleh cerita la…kater beriman..org beriman tak liat bayar utang..sadis la korang nih..jadi n10 takpe sebab n9 dah belasah kelantan

  64. SB KLATE said

    kito tgk dulu baru buleh nk kecek JOHN SARAH….Sedap gabungan namo tuh…hahahahahahaha! nk kato tino bkn tino,nk kato jate bkn jate…pahtu gopo eh????phm2 sndri lah…..hahahaha…gomo klate gomo!!

  65. sarah said

    takpe name gabungan bagus..sebab kau mmg bahlul dalam menilai itu mmg sifat semulajadi kelantan..suruh yer paskukan kesayang kau baya utang2 piutang!jgn seronok sangat..sampai lupe nak dahulukan ape yg terdahulu..mmg kelantan mudah lupa.sadis~

  66. mubongok said

    org nogori..jgn lupo ajok sekali rita rudaini gi stadium biar ramai sikit penyokong..dengar cito 25 ribu jah book tiket..haha ..guano gu takut ko nok turun bkt jalil?

  67. samad said

    btl la bro,sdp la nama tu.JOHN,tp dia ni siapa?

  68. samad said

    SARAH tu plk siapa?

  69. gurl said

    wei sarah..jgn nk hina negeri orang….
    cakap pakai otak,jgn cakap gn kepala lutut…

  70. aku drp negeri lain said

    kenaper geng2 negeri 9 nih…asyik nak kutuk orang jer…
    x payah kutuk mengutuk la oiii…
    kiter tgk sape yang menang nanti..isk3…
    sarah,awak tu pompuan,jaga la mulut skit..eh betul ke pompuan…???
    (macam ni ker pompuan negeri 9)…

  71. gurl said

    penyokom kelate semo…
    jgn lupo paka baju kalor meroh….
    biar meroh menguasai bukit jalil nanti…

  72. uptown gurlz said

    kawe paka baju kalor meroh…
    suar kalor kuning nanti…
    jumpe kawe di nung …senyum sokmo..
    jang o jang…kito pie samo no…

  73. uptown gurlz said

    merah pun untuk selangor gak..tu di panggil RED GIANT…huhu…

  74. john said

    setakat dlm ni brani la kelantan oi……..
    hutang xbyr…negeri plak miskin…
    drpd habis duit baik byr utang….

  75. SB KLATE said

    sarah tu ore nogoi xsedar diri..hahahahahahah..knl pn dok bola sepak tu gapo…hahahahahahah..kecek jah pandai,kaloh wan jamak kalu bab kecek…hahahahahahah…

  76. SB KLATE said

    ko guano john??????sedap sgguh namo demo…bkpo eh??hidup klate….

  77. SB KLATE said

    john…john…john…mesti rmai ore nogoiii namo john…hahahahahah..bolah duk baloh nyo john,kito tgk 7hb ni gapo jd..klate mesti menang…gomo klate gomo…! mesti sang rusa terkucil 7hb ni…hahahaha..nogoi9 akn jd nogoi10 kno blasoh ko klate…kalu x jd nogoi10,jd nogoi11 dn sterusnye..,hahahahahah..jange maroh..haha..

  78. john said

    kalau negeri miskin tu miskin je la….
    mampu ke g bukit jalil…..
    takut mampu beli tiket masuk stadium je….
    hidup kais pagi mkn pagi ade ati nk g bkt jalil…..
    baik ko tlg org ko yg umah mcm reban ayam…….

  79. pokmak red warriors said

    kelate book 60,000 doh tiket..majoriti penyokong kelate..
    n9 xdok penyokong ko?ko takdok pitih nk beli tiket.
    “GOMO KELATE GOMO”
    “KITO ANOK KELATE BAKO ORE BERANI,BILO MASUK PADE KITO GOMO SENGOTI”

  80. org kemamang said

    oleeee oleeee oleee oleeeeee kiteee boleee kiteeee laaa juuaaaraaaa…. gomoo klantaangg gomoooo…….bahang jgn dok bahanggg………. norfarhanggg scoreee awalll2..doksoh bimbangggg doksohh kecundangg……waklik piala singgoh dulu pahang tganu
    @
    @@@
    ((@@@))
    @
    @
    @@@

  81. org kemamang said

    Walaupun kita belum pasti adakah kita akan menjadi juara pada malam itu, namun cuti tetap akan diberikan pada hari Ahad ini atas sebab-sebab sedemikian,”ujarnya.

    Sambungnya, mudah-mudahan dengan cuti yang diberikan oleh kerajaan negeri, para penyokong khususnya yang sama-sama turun ke Stadium Bukit Jalil akan pulang dengan tenang dan selamat.

    Pada masa yang sama beliau turut mengucapkan tahniah kepada pasukan negeri kerana telah berjaya melangkah gagah ke peringkat akhir.

    Beliau juga berharap, dengan prestasi yang semakin meningkat itu skuad Kelantan diharap mampu menjuarai perlawanan peringkat akhir.

  82. sarah said

    kesian kelantan ada plak membezakan pemahaman org gURL ko jgn cakap pakai lutut bapak ko ok!kelantan sila perbetolkan otak korang ejekan ko tak bagi ape2 kesan kat org NEGERI SEMBILAN.kelantan tetap LOW CLASS!takpe kelantan korang turun satu negeri pon takpe sila perbanyakkan jualan tiket sebab kelab kelantan bleh baya utang..takut tahun depan geget telinga pulak..sila!perbanyakan jualan tiket

  83. sarah said

    TO aku dari negeri lain…kau tau adat pepatih kan??so ko akan kenal pempuan N9 tak takot aa bukan mcm kelantan duduk dapo..kene pijak ngan laki pon masih diam..aku pedulik ape anggapan ko!yg penting N9 mmg hebat!sila terima kenyataan ok!akakakak

  84. Pak ya said

    Dashyat la comment2 kat sini…cik sarah dan kawan2 dari kelantan bawak la bersabar…
    cukup la sekadar sembang2 bola kat sini…
    penyokong terengganu sama yang sudah tu biarla berlalu…

  85. besut mari said

    pia kaloh kene blanjer pok ya ………… biar derang ni pom pom dulu…hehehehe….. luahkann …. lontarkan… abih bola nati dokleh baloh pulok…..komeng jgn dok komeng…. jgn pok ya sekat2 jgn halang……. go kelantan go ns………

  86. sarah said

    hehehe ok pak ya sajer jer bagi happening sikit page nih takde simpan dalam ati pom uhuhuh selamat semua..huuhuh chill dude

  87. Pak ya said

    semoga perlawanan berlangsung dengan baik dan aman…
    tiada apa yang menarik kalau bola sepak negara keseluruhannya masih di takuk lama..
    semoga penyokong kelantan dan n9 boleh menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi…
    walaupun hebat bersaing dan bersorak namun semangat setiakawan haruslah ada untuk saling hormat menghormati di bukit jalil nanti..
    kedua dua pasukan adalah aset yang berharga kepada liga malaysia sekarang ini..
    selamat maju jaya untuk semua….

  88. sarah said

    ye ye ye pakya sangat sokong pakcik ini!pakcik sila datang nanti ok! akakakak

  89. KiNgGaNu said

    ermmmm….tgk dr komen seram…macam2…tp kena jaga tatasusila kita…
    just tunggu jer hari sabtu nih…geng2 ganu relax…taung depang giliran kite plok..
    ke guane…silap2 final 2010 tganu vs t-team…heheheh!!!!

  90. gurl said

    tu sarah tu yg xder adat…..eh2 main bapak2 plak dia..guna kepala
    bapak kau la bangang….

  91. bolabola said

    ellow…arini xder komen ker???
    sarah ada x,john, pak ya, org kemaman..yg lain2..

  92. sarah said

    hehehe kingganu..nak wat mcm maner tahun nih terengganu ilang bisa laa kene curi dah bisa dia huhuhuuhuh

  93. Pak ya said

    Analisis final….
    Dijangka kelantan akan memanfaatkan sepenuhnya indra putra untuk merencana bahagian serangan dimana norfarhan juga akan lebih melakukan peranan untuk menyerang di bahagian sayap pasukan kelantan..che hishamuddin pula akan bergerak di bahagian tengah pasukan kelantan untuk masuk ke dalam kawasan petak penalti n9..jentera pasukan kelantan akan lebih tertumpu di bahagian tengah sebagai senjata utama mereka untuk menyerang..indra putra, norfarhan dan che hishamuddin cukup berbahaya di kawasan ini…jika 3 pemain ini kurang konsisten di aksi final agak sedikit merencatkan jentera utama pasukan kelantan…di bahagian pertahanan kelantan dilihat agak kebal dengan adanya halim napi..pengalaman yang luas mampu menjadi sandaran kepada bekas penjaga gol n9 itu..cuma barisan 4 pemain pertahanan dilihat agak kurang konsisten untuk menghadapi barisan tengah yang agak mantap negeri sembilan..mereka bukan sahaja berhadapan dengan dua flanker yang terbukti kemampuannya sebelum ini…gandingan rezal zambery dan idris karim juga sudah terbukti cukup tenang mengawal bahagian tengah n9…ditambah dengan kepantasan zaquan dan kebijaksanaan hairuddin omar membuatkan barisan pertahanan kelantan menjadi tumpuan dalam perlawanan akhir kali ini…disinilah sedikit kelemahan pasukan kelantan yang harus diberi tumpuan…dari segi pengalaman kedua2 pasukan sudah merasa aksi di peringkat tertinggi seperti ini..sekian

  94. darkh77 said

    Base Sarah. N9 xdok pnyokong.lain kali tau doh xdok nyokong,wat2kalohla semi hrtu…… Set2sedap bola ni pung mari pata timur blake. Ganer2pung N9 xkan menang Piala taun ning. Piala Malaysia milik Klate gok ganer2pung.

  95. hafizn9 said

    iyo ko?? wait n see

  96. hafizn9 said

    hai sarah..
    marah tul penyokong klate ko awok ek………..

  97. x sokong sape2.. said

    hafizn9,x payah nk manbangkitkan kemarahan sarah dan orang-orang lain..
    profesional la bro..
    dah la kutuk mengutuk ni..komen secara berhemah la wooii..

  98. hafizn9 said

    ai x sokong sape2……….
    sape lak yg mbangkitkan kemarahan sarah???????????????????relaks la bro…

  99. boy N10 said

    alah sarah tu poyo jer lebih…………….

  100. JaMaL Pak TongKoL said

    team mana yang menang pon ko orang bukannye dapat apa2…
    buek loteh jer…sape yg main bgus team tu lah yg menang…yang berperang dlm ni smuanye goblok belaka…releks ar

  101. JaMaL Pak TongKoL said

    buat minah minang yg sorang tu POYO jer lebih…macam la dia best sangat…huwakakah..

  102. JaMaL Pak TongKoL said

    orang2 tu bkn ye marah sgat pon kt sarah tu
    cume seronot layan je minah ………….. tu…yg dia lak naik syok bila ada org layan dia…………….

  103. cikgu_ANN said

    harap x de perkara yg x diingini berlaku……..
    same2 mermatabatkan bola sepak MALAYsIA

  104. sarah said

    tak kisah la nak cakap ape pun..to Darkh77 takde..takde tahun nih N9 punyer kau amek jer replika nanti yer akakaka aku kasik..uhuhuhuhuh..jangan nangis2 ok!

  105. JaMaL Pak TongKoL said

    harap final tahun ni menjadi sejarah buat 2 2 team…2 2 team adalah yg terbaik untuk tahun ni.
    dan antara 2 yang terbaik 1 akan menjadi JUARA.
    Diharap 2 2penyokong menunjukan sikap yg profesional..kalah menang adat bertanding..
    Kawalan keselamatan untuk final tahun ini adalah yg terketat dalam sejarah final piala malaysia..sok kita tunggu dan lihat siapa yg jadi juara…IDOP BOLA MALAYSIA

  106. hafizn9 said

    kat stadium bukit jalil ni
    bila la nak buko pintu stadium ni…
    lame nau nunggu…nak pasti kan sapo juara..
    sek klate dok sape lg..

  107. nana_qlate_da winner said

    go more klate….
    go more klate….
    chaiyok 3x…

  108. nana_qlate_da winner said

    peringatan.. kpd penyokong2 klate…..
    g tngk bola kat bkt jalil tu jngan lupo smaye plop..
    kito smaye luh pkat doa ramai2 bia klate mene…
    x leyh 3-0 sek klate mapuh n9 5-0 x po doh..
    pkat wak maye hajat blako…
    doa blako deh….

    “go-more klate go-more”

  109. nana_qlate_da winner said

    pakat doa blako bia klate mene…
    x leyh 3-0
    5-1 pown x po…
    harapan owg klate… hrpn tok guru kami… bia klate mene…. insyaallah…
    buat yg terbaik geng2 klate.. pkat gocoh geng2 n9 5-0….

    “go-more klate go-more”

  110. sara said

    betol tuh lame nyer raser nak tunggu 830 nih hobin jang hobin

  111. mubongok said

    paper berita harian ari ni..65 000 tiket habis dibeli oleh peminat kelantan..total tiket 85 000..aik mana pegi org n9 ni?
    jang ooo jang…mano ekau ni jang?

  112. guld said

    jang telah menyorok dalam kain..
    kuang3….

  113. sarah said

    takpe la beli banyak2 boleh kelab kelantan baya utang kalo tak tahun depan menganga…penyokong n9 low profile takder mcm bebudak..cool..chill n.sembilan..hobin jang hobin

  114. JaMaL Pak TongKoL said

    hoben jang hoben..gomo klate gomo
    p/s jngan 2 2 duk bergomol di luar stadium udah lerrr
    buek malu 1 malaysia jer…rileksssss

  115. hafizn9 said

    pastikan tiade yg mengikut perasaan kalo pasukan anda tewas mlm ni…

  116. john said

    den da koba da….
    dtg stadium org mesti buek kecoh…
    kate negeri serambi mekah…
    boleh tuka serambi israel….
    kono hobin 3-1…
    2 pn bg gol kesian..
    kalo 3-0 nanti blk melopong plak…..
    manje kan player duk hotel 6 star…
    dari abes kan duet bek g tolong org kg sendiri yg kene banjir…..

  117. hafizn9 said

    ape leh buek,sek klate koya ja lebih..gi mane pun serupo itu gak..kalo kalah x leh tima kenyataan

  118. hafizn9 said

    sek klate dah beli tiket banyak2 pastu jadi ulat tiket lak….nak jual smpai rm50 se..tu yg tak ramai sek n9..sek demo je nak untung ko??buek susah ore lain je..

  119. hafizn9 said

    marahkan nyamuk kelambu di bakar,marahkan player,bis stadium nak di bakar..sek demo bw bede leh lpas lak

  120. gulai lomak cili api said

    Ruso bukan sebarang ruso,
    Tanduk ruso bercabang limo,
    Ruso Negeri Sembilan memang berbiso,
    Sekali nanduk sampai kiamat kijang merano!!!!!!!!!

  121. gulai lomak cili api said

    amacam?kelantan dh kena 3gol dr negeri sembilan.ader lg sesaper yg nak maki n9?sblm perlawanan bkn main sdap maki.sekarang keputusan dh muktamad.negeri sembilan xbyk penyokong pun leh menang.kelantan harap penyokong jer rmai,mula2 game bkn main sorak,dh kalah bkn main bakar kerusi,baling botol,baling mercun.dh byk kali advice pun wat lagi.

  122. N9 JUARA said

    Fanatik Qlate, Tokbali, Mubongok & Darkh77 (..dan “sek qlate” yg lain)

    Disaat NEGERI SEMBILAN, JUARA PIALA MALAYSIA 2009 sedang berpesta meraikan KEJUARAAN

    anda dimana? dimana kata-kata kesat anda sebelum ini?

    Masih mahu memaki hamun? Sudahlah.. mari bergembira bersama kami, tahun depan cuba lagi

    Sarah, cool down girl, kita dah menang pun..😀

    1Bola,1Malaysia

  123. org kemamang said

    syabassss JANGGGG…………… pialo mmg milik kamu
    sedehhhhh Kijanggg………………arini cuti bkabung….

    hehehhe………terimalaaa kenyataangggg……ubah pemikirang…

    go ganuu kiter go ganu kiter
    pakak jupe mung semer pulok tahung 2010……

  124. hafizn9 said

    dorang x bangun tido lg…penat kerana kalah

  125. org kemamang said

    haruddin kekalkan d TTeam……………

  126. anok kelate said

    sarah

    awak dah kutuk seluruh rakyat kelantan dlm ni. baik yg terlibat ngan bola maupun tidak terlibat. dosa awak dah telalu bnyk kepada rakyat kelantan yg x bersalah… awak rasa awak sanggup ke nak jumpa rakyat kelantan kat padang mahsyar kelak tuk minta maaf sorang demi sorang? begitu jgk john, tau x awak, wlupun dlm ni org x kenal sapa awak, tp ALLAH?….

  127. hafizn9 said

    same2 la kena mintak maaf..tgk la berapa ramai sek kelate yg duk maki2…cuba bc blik semua msg yg dihntar…

  128. Lerock said

    Sesiapa yang dimaki, tetapi dia tetap bersabar dan memaafkan, itulah orang-orang yang berjaya.
    🙂

  129. sarah said

    anok kelate sila bukak buku baru ok!org dah lame habis cerita ko je masih duduk ditakok lame.sila ubah cara berfikir..ape pun tahniah n9…piala milik kita..huhuhuuh yahuuuuuuuuuuuuuuuuuuu…kelantan sila terima kenyataan.HOBIN JANG HOBIN

  130. sarah said

    sorakan 65 ribu penyokong kelantan tak memberi ape impak pada pasukan n9..skuad jang menang bergaya..kepada kijang..sila cuba lagi tahun depan(itu pun kalo masok la ye tak)…HOBIN JANG HOBIN

  131. Lerock said

    Sila bakar semangat pasukan masing-masing utk musim akan datang. Jangan sampai bakar hati sendiri, kelak diri yang merana.🙂

  132. Pak ya said

    penyokong kelantan amat mengecewakan………..

  133. sara said

    rm 135,000 baik bagi hantaran akakakaka

  134. mail tote said

    n9 meme x aci main,,,pgdl pun make rasuah…igt tuhe tau

  135. man said

    gulai lomak cili api said
    November 8, 2009 at 2:34 am

    Ruso bukan sebarang ruso,
    Tanduk ruso bercabang limo,
    Ruso Negeri Sembilan memang berbiso,
    Sekali nanduk sampai kiamat kijang merano!!!!!!!!!

    aku duk tunggu saat nih….hahahaha…tahun nih “ruso” keno “tenja” ko kije sapa patoh retoh tanduk bercabang 5 ruso…hehehe…jgn marah…kan dah kene balik …PEACE

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: