Bola Sepak

Berita Bola Sepak | Dunia Bola Sepak

Keputusan Separuh Akhir Piala Malaysia 2009

Posted by bolasepak on October 27, 2009

Update: Negeri Sembilan mendahului Terengganu 1-0 hasil jaringan Aidil Zafuan pada minit ke-51.

Terengganu terpaksa beraksi dengan 10 pemain apabila salah seorang pemainnya menerima kad merah pada minit ke-79.

Kelantan menambah satu lagi gol di minit-minit akhir perlawanan menjadikan kedudukan 2-0 menerusi jaringan Mohd Rizal Fahmi.

DUA aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia 2009 berlangsung malam ini (27 Oktober 2009). Hanya perlawanan membabitkan Kelantan-Perlis menyaksikan satu gol dihasilkan sebelum rehat babak pertama.

Kelantan mendahului Perlis pada babak pertama hasil jaringan penalti Indra Putra Mahayuddin pada minit ke-22. Manakala perlawanan Negeri Sembilan-Terengganu masih terikat tanpa jaringan.

Keputusan Separuh Akhir Pertama (Full Time):

Kelantan 2-0 Perlis

N. Sembilan 1-0 Terengganu

Keputusan Separuh Akhir Kedua, 31 Oktober (Klik Di Sini):

Perlis ?-? Kelantan

Terengganu ?-? N.Sembilan

Klik di sini untuk keputusan penuh perlawanan
Jadual Separuh Akhir Piala Malaysia 2009

19 Responses to “Keputusan Separuh Akhir Piala Malaysia 2009”

  1. ron said

    piala malaysia kali ini diantara kelantan dan negeri sembilan

  2. mr.redspirit said

    ok dah tu….
    kat perlis gomo plak

  3. faizul said

    klate masuk final,kawe ejah bas UiTM bawok sek2 klate g stadium Bukit Jalil

  4. ron said

    apa dah jadi irfan? gaji tak bayar ke? atau pemain perlis fobia main dekat kelantan………… bayar gaji awal cikit insyallah perlis masuk final???????

  5. ron said

    nanti main tempat sendiri pulun cikit kalau bolih bagi ayed biak dan redbull. tak cukup plak boh daun biak dalam mulut.

  6. wanchop8 said

    tganu.. baham pulok kekgi… jupe d’ tganu…

  7. amir said

    dok aper ah ser kosong jer ehh tranung kene mari sining kekgi kite balas mula 2 0

  8. jigs said

    tahniah sek klate.. gomo klate gomo..

  9. qaybeeKL said

    Alhamdulillah..syukur kite bene 2-0.
    main kangar kena koho sungguh2 lg la.
    Buke hrp buleh g akhir jah..tp,
    INSYAALLAH 2009 KITA JUARA PIALA MALAYSIA

  10. pokmak red warriors said

    last masuk final ambo xberanok lagih..sejaroh nih..tahniah belako sep2 klate..
    “GOMO KELATE GOMO,PIALO WAK KELIK KOTO BARU TAHUN NIH”

  11. AslamGanu said

    Se kosong je…buleh menang lagi 2-0 kt kuala ganu…dokpun se kosong pahtu menang penalti skali gih..hehe..bru sdak wat sejaroh…final kt bukit jalil, tganu lawan klate…

  12. mr.redspirit said

    Gano pon try jugok biar kelate wak balik piala malaysia….
    gapo pon tahun depe biar la kekal pemain tempatan baru leh tgk potensi pemain malaysia,dan cara pengurusan pihak berkenaan …
    Tak sia sia jersi kelate ado corok batik “GOMO KELATE GOMO”
    penyokong kelate beli doh tiket perlawanan akhir pialo malaysia..
    cumo tak tahu agi jah sapo lawe kelate… tahun nie dua dua pasuke patai timur jupo akhir.. hehehehe tahniah anuar musa

  13. Pak ya said

    Tahniah buat kelantan dan n9 untuk perlawanan pertama…kelantan boleh la dianggap telah selangkah ke bukit jalil.. kemenangan 2-0 agak memadai untuk dibawa ke kangar namun ketiadaan indra putra pada perlawanan akan datang agak goyah bagi pasukan kelantan kerana beliau adalah playmaker terbaik bagi pasukan kelantan ketika ini.kehilangan beliau ditambah pula dengan kehadiran semula mieldfielder skuad bawah 23 azi shahril azmi yang digantung mampu untuk mengubah situasi bagi pasukan perlis untuk merampas tempat ke final kali ini..bagi n9 pula kedudukan agak terbuka untuk terengganu merampas tempat ke final..bermain di tempat sendiri pasti menjadi senjata yang ampuh skuad penyu..kehadiran penyokong seperti ketika menumbangkan selangor pasti berulang dan dinantikan…difahamkan terengganu akan bermain tanpa 3 watak penting iaitu manaf mamat,hariri dan tonggak pertahanan mereka marzuki yusof..ia pasti merencatkan perancangan ken worden terutama di bahagian pertahanan dimana marzuki bermain dengan cemerlang untuk menyekat jentera serangan n9 malam tadi dari meledak lebih dari satu gol..untuk perlawanan ini peraturan gol di tempat lawan amat penting bagi n9 untuk ke final..gol awal menjanjikan langkahan bergaya n9 dengan rekod konsisten menang bagi laluan ke final..pilihan piala malaysia tetap kelantan lawan n9..sekian.

  14. buja kelate said

    ganah sek kito mene 2-0………………….
    akhir bukit jalil kelate lwn ganu………
    arap2 sek kito biar buleh wak kelik piala malaysia kota bharu tahun nie……..
    GOMO KELATE GOMO?????????

  15. ank kelate said

    nampaknya kelate akan membawa pulang piala malaysia pd taun nie…
    diharap ramai pykong kelate di kangar nati supayo kelate mene di kangar seterusnya kukuh kdukan n layak ke final piala malysia

  16. ank kelate said

    harap2 hari sbtu nie… ada siaran lnsg kelate vs perlis di rtm1,
    nk tgk live kijang baham singa pulak… dunia dh terbalik..he..he..

  17. ore jeli said

    jange duk sedap ati sngt gu..

    ado 90 minit lagi tu.

    main tempat ore plk tuh.

    apo pun kita harap main supo semlm jgk la hr saktu ni.

    boleh buh gol sebutir di kangar gak kemah la ckit.

    ko guano demo kato.

    baru perlis keno cr 4 butir nak atasi kelate.

    klu stakat 2-0 x brapa sedak lg tu..

    duk ddebar lg tu.

  18. woh katok puru said

    olos kelate buleh eh..jgn runsim gak lako…nanti pakat g bukit jalil lako..
    tp kawe oyt biar jupo negeri 9 kat final..ehhh mene sopmo teh,try jupo kelate gak nok tau lagu mano..

  19. […] on Piala Carling: Arsenal sekat L…Bryan Semboy on Real Madrid diaib kelab divisy…Keputusan Separuh Ak… on Keputusan Separuh Akhir Kedua …TGANU PETEH on Kelantan, Perlis, N.Sembilan k…TGANU […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: