Bola Sepak

Berita Bola Sepak | Dunia Bola Sepak

Selangor gagal ke separuh akhir Piala Malaysia 2009

Posted by bolasepak on October 24, 2009

FINALIS tahun lalu, Selangor gagal ke separuh akhir Piala Malaysia 2009 sekali gus meranapkan impian skuad bimbingan K Devan untuk membolot semua piala semusim selepas disekat Terengganu menerusi penentuan penalti yang mendebarkan dalam aksi suku akhir di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah malam ini.

Kedua-dua pasukan terikat 2-2 secara aggregat apabila kedudukan terikat 1-1 selepas mengharungi 120 minit masa perlawanan termasuk 30 minit masa tambahan.

Pada perlawanan pertama di Shah Alam, kedua-dua pasukan juga terikat 1-1. Kekalahan Selangor bermakna dua finalis tahun lalu terkandas lebih awal, di mana sebelum ini Kedah terlebih dahulu tersingkir pada peringkat kumpulan.

Dalam pada itu persaingan Piala Malaysia musim ini turut menyaksikan kegagalan pasukan berstatus kelab gagal melangkah lebih jauh apabila kesemua tiga pasukan kelab yang bersaing di suku akhir tewas kepada lawan masing-masing.

KL Plus tewas kepada Kelantan, Johor FC tewas di tangan Perlis manakala KM Naza disingkirkan Negeri Sembilan.

25 Responses to “Selangor gagal ke separuh akhir Piala Malaysia 2009”

  1. paklog said

    Macam mana ni Selangor x boleh lawan kedah la ?… tahun depan ada la permain import.

  2. fanatik qlate said

    tahun ini, kelentan akan cipta sejarah menjuarai piala malaysia. pasukan lain, usah bermimpi. tahniah kepada selagor kerana telah tersingkir.hahaha. ….. gomo klate gomo …….

  3. fanatik qlate said

    tahniah tan sri anuar musa. jasamu sanjungan rakyat qlate.kepada sume fanatik red warior, sma2 kita gegarkan stadium keramat kita, patahkan tentangan perlis. gomo qlate gomo. gomo perlis sapa reboh.

  4. budak bunohe kelate said

    selangor bajet nak menang semua piala.v la ko ore lain etek piala tu.male aku tgk amri yahyah koya nok mampus.main tok lah mano.lebih nga set kg aku.ha3333333333

  5. set gila bola kelate said

    kawe setuju benar dgn fanatik kelate.thn ni milik kelate piala kita wat blk v ko tok guru. gomo kelate gomo.tahniah juga ko slngr klah penalti.ha55555555555555

  6. set nyorok kelate said

    hari lasa ni kita pakat g ramai2 stadium.skng pasukan kito.kita boooooo striker perlis koya nok boleh kasut mas konon.thn ni indraputra blh kasut mas. sorak sedap deh.setuju dok cdangan ambo ni.pakat g ramai biar sek perlis kecing dlm sluar

  7. set nyorok kelate said

    aku raso thn depan mesti ada peamain import.xleh g doh kalu selangor x leh piala gak set atas mesti nok ubah format.mana pndirian kito.mano harapan nok tgk sek kito bgn.jgn nok harap pmain import sajo.tgk kedah x dok pemain import hancur.so tok soh ado pemain import lg la lepas ni.br sedap tgk piala malaysia. ko guano??????????????????

  8. jojo said

    Selamat berehat untuk Selangor

    Puak-puak selangor bolehla berehat PANJANG LA YOOO..

    UDAH-UDAH LA NOK KEJOR PIALO TUSSS…BAGI LA KAT ORANG LAIN PULOKKK..

    ” THE RED WORRIOR FOREVER ………” GO RED GIANT.

  9. otai_ganu said

    cihhh..tagnu jugok sdp skli team..buleh wat kaloh set slngor..arap ke mu set klte x rok cetong..kaloh sokmo dgn slngor..tgok ganu wat tebus maruoh set mg..

  10. zam5245 said

    kalo amri yahya main betul2.renti selangor menanag 99-1 keatas tengganu.mm..

  11. zam5245 said

    malam ni aku nak tengk live la.liverpool vs mu mintk2 liverpool menang.amin..

  12. adik wani said

    amri yahyah nak tunjuk main btl2 bila lg klu x masa suku akhir br ni. nak tunggu kaloh dl br nak main btl2? jem koir mung zam5245.

  13. jahar said

    aku rasa finalis tahun ni perlis ngan negeri sembilan jah..

    dan negeri sembilan wat balik piala malaysia tahun ni.

    tp aku sokong kelate kok2 mn pun.

    hidup rek worior!

  14. darkh77 said

    Jeng greng slgor..Bola kuk2 mana pun sedap alah ke Pata Timur gok.Duk sedap ke Klatang lwn Trg je final Piala Malaysia kekgi

  15. Org Perlis said

    Biaq Perlis rampas balik Piala Malaysia supaya sentiasa kekal di Utara. Predic: N9 vs. Perlis (final)

  16. LUBUK_MANDI said

    TERENGANU BAKAL JUARA PIALA MALAYSIA 2009…

  17. LUBUK_MANDI said

    PETEH TGANU PETEH…..KITE PAKAT PETEH NEGERI9 PULOK….

  18. darkh77 said

    Peteh keting bek yer hok nikoh golok tu nama nape tau hok ada kembor gok maing striker

  19. zam5245 said

    terengganu bodoh.

  20. zam5245 said

    t.

  21. zam5245 said

    x mainlah liga malaysia ni.orang skunk tngk liga perdana inggerisla.orang malaysia main macam umur 1 tahun.

  22. darkh77 said

    Lagila xmain liga EPL.lAYAN LA LIGA LA wei..N9 tolo nok mapuh

  23. bad boy kelate said

    acu kelih zam 5245 awo set selngor kalah br nok kato set malaysia main supo darjah satu.pijak bumi nyata la oiiiiiiiiiiiiiii.

  24. redkije said

    mai pakat sokong kelate ramai2… tahun ni tahun red warrior…

  25. mr.redspirit said

    Gano pon try jugok biar kelate wak balik piala malaysia….
    gapo pon tahun depe biar la kekal pemain tempatan baru leh tgk potensi pemain malaysia,dan cara pengurusan pihak berkenaan …
    Tak sia sia jersi kelate ado corok batik “GOMO KELATE GOMO”
    penyokong kelate beli doh tiket perlawanan akhir pialo malaysia..
    cumo tak tahu agi jah sapo lawe kelate… tahun nie dua dua pasuke patai timur jupo akhir.. hehehehe tahniah anuar musa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: